بهینه سازی موبایل فرندلی چیست

موبایل فرندلی چیست روش‌ تست، تشخیص و طراحی آن

یادتان باشد کاربران در موبایل از انگشت خود برای کلیک روی لینک‌ها استفاده می‌کنند نه از موس! در نتیجه شما باید لینک‌ها از دیگر کلمات جدا کنید تا کلیک کردن برای آن‌ها با انگشت راحت‌تر شود؛ علاوه‌بر این در استفاده از لینک زیاده‌روی نکنید؛ زیرا این کیفیت تجربهٔ کاربری از سایت شما را کاهش می دهد. همان‌طور که می‌دانید صفحهٔ کامپیوتر از صفحهٔ موبایل بزرگ‌تر است پس قاعدتا باید فونتی که برای نمایش سایت در این دستگاه استفاده می‌شود از فونتی که برای نمایش در موبایل استفاده می‌شود بزرگ‌تر باشد. بهتر است فونت‌ها و اندازه‌های مختلف را روی موبایل امتحان و بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. موبایل فرندلی بودن یکی از معیار های مهم برای گوگل است و نقش بسیار زیادی در بهبود رتبه یک سایت دارد. Varzesh3 از نظر این ابزار گوگل هم یک سایت غیر ریسپانسیو است و با استانداردهای موبایل فرندلی هماهنگ نیست.

کاربران موبایل اغلب به دنبال دسترسی سریع به اطلاعات هستند و اگر وب‌سایت شما دیر بارگذاری شود، احتمالاً آن را ترک کرده و به سراغ سایت‌های دیگر خواهند رفت. برای بهینه‌سازی سرعت بارگذاری صفحات می‌توانید از روش‌هایی مانند فشرده‌سازی تصاویر و فایل‌ها، کاهش تعداد درخواست‌های HTTP، استفاده از شبکه توزیع محتوا (CDN) و حذف فایل‌های غیرضروری استفاده کنید. حدودا از سال 2015 بود که گوگل با بررسی نتایج جستجو به این نتیجه رسید که تعداد کاربران موبایلی نسبت به کاربران دسکتاپ در حال افزایش است. پس از آن هم با معرفی الگوریتم mobilegeddon، به وب سایت هایی که برای نمایش در صفحات موبایل بهینه شده اند، اهمیت بیشتری داد. الگوریتم سازگار با موبایل فقط بر نتایج جستجوی انجام شده توسط تلفن همراه تأثیر می گذارد. در نتیجه ، سایتهایی که برای موبایل دوستانه طراحی نشده اند کاربران خود را از دست می دهند.

تست و ارزیابی نهایی وبسایت یک گام حیاتی در طراحی وبسایت‌های ریسپانسیو و موبایل فرندلی است. اگرچه طراحی و پیاده‌سازی به درستی انجام شده است، باید اطمینان حاصل کنیم که وبسایت بر روی تمام دستگاه‌ها و مرورگرهای مختلف به درستی کار می‌کند. تست‌های متنوع به ما کمک می‌کنند تا از مشکلات احتمالی آگاه شویم و آن‌ها را پیش از انتشار عمومی رفع کنیم. الگوریتم mobile friendly تنها بر نتایج جستجو که توسط موبایل انجام می‌شود تأثیر دارد. در نتیجه سایت های که به صورت mobile friendly طراحی نشده باشند کاربران خود را از دست خواهند داد. طراحی تطبیقی طراحی ریسپانسیو است، اما با پیچ و تاب – از طرح‌بندی‌های خاصی برای دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کند.

مثلا به کمک مرورگر کروم می توانید روی حالت موبایل بروید و شاهد محتوای صفحه در صفحه نمایش های مختلف باشید. این معیارها شامل سرعت بارگذاری، قابلیت لمس آسان دکمه ها و خوانایی متون است. ابزار Google Mobile-Friendly Test به شما کمک می کند تا عملکرد سایت خود را بررسی کنید و مشکلات احتمالی را رفع کنید. برای بررسی سازگاری سایت با موبایل، می‌توانید از سایت «Responsive Design Checker» نیز استفاده کنید. از آن‌جایی که ساختار کلی تلفن‌های همراه با لپ‌تاپ و کامپیوترهای رومیزی متفاوت است، می‌توان از بعضی از قابلیت‌های موبایل برای بهبود عملکرد سایت استفاده کرد.

تا همین چند سال پیش بیشتر کارهای اینترنتی پشت کامپیوترها و مانیتورهای رومیزی انجام می‌شد. سایتی که تا همین چند سال پیش ترافیک بالایی داشت اگر اکنون با شرایط تازه خود را تنظیم نکند ممکن است بخشی از کاربران خود را از دست بدهد. اما تجربه ثابت کرده است محتوای یک وب سایت به تنهایی، نمی تواند مخاطبان را به خود جذب کند. طراحی وب سایت و کاربر پسند بودن آن از جمله مسائلی است که در جذب مخاطب موثر است. همچنین عکس‌ها و ویدیوها را به محتوای خود اضافه کنید.عکس ها محتوای شما را جذاب نگه می‌دارد و امتیازات تعامل را برای مخاطبان شما ارائه می‌کند. همچنین عناصر تعاملی مانند دکمه‌های قابل کلیک را اضافه کنید تا مرور سایت شما با موبایل برای کاربران آسان شود.

علاوه بر ویژگی ریسپانسیو، مواردی که در این مقاله نام برده شد، در موبایل فرندلی بودن سایت تاثیرگذار هستند. امروزه با افزایش استفاده از تلفن های همراه و دستگاه های هوشمند، اهمیت طراحی سایت های موبایل فرندلی (Mobile Friendly) به یک موضوع حیاتی تبدیل شده است. طبق آمارهای مختلف، درصد زیادی از کاربران اینترنت از طریق گوشی های هوشمند خود به جستجوی اطلاعات و انجام خریدهای آنلاین می پردازند. بنابراین، اگر سایت شما به طور کامل برای نمایش بر روی دستگاه های موبایل بهینه نشده باشد، ممکن است بازدیدکنندگان خود را از دست بدهید. در این مقاله، به بررسی دلایل اهمیت طراحی موبایل فرندلی و مراحل مختلف ایجاد یک سایت مناسب برای موبایل خواهیم پرداخت.

بهترین راه برای ایجاد ناوبری سازگار با موبایل استفاده از منوی همبرگر است. هنگامی که کاربران روی این دکمه کلیک می کنند، یک منوی کشویی با تمام صفحات مختلفی که می توانند بازدید کنند، مشاهده می کنند. در ادامه گوگل لیستی از موارد قابل توجه در الگوریتم موبایل فرندلی را ارائه داده است که در این مقاله با هم به بررسی آنها می پردازیم. سپس با استفاده از این داده ها صفحات وب سایت را به شکلی تنظیم می کند تا نسخه های مختلف صفحات سایت شما بر اساس آنچه کاربران به دنبال آن هستند و دستگاهی که با آن جستجو می کنند، نمایش داده شوند. کاربران موبایل به سایت‌هایی نیاز دارند که روی صفحه ‌نمایش‌های کوچک به خوبی کار کنند، از کنترل‌های لمسی استفاده کرده، به راحتی پیمایش شوند و سریع بارگذاری شوند.

همین‌طور به شما می‌گوید اگر سایتتان برای موبایل بهینه شده است، بهینه سازی آن در چه حد است؛ اما از آن‌جا که این ابزار برای ایران تحریم شده است، باید برای استفاده از آن، VPN رایانه یا موبایل خود را روشن کنید. با استفاده از ابزار سرچ کنسول و بررسی نسخه موبایل وبسایت خود، شما می‌توانید بهبودهای لازم را انجام داده و اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما به درستی به کاربران موبایل سرویس می‌دهد. الگوریتم موبایل فرندلی فقط روی جستجو هایی که با موبایل انجامی می شود اثر می گذارد. با آپدیت الگوریتم گوگل اگر سایت موبایل فرندلی نباشد جایگاه خود را از دست خواهد داد. مطمئن شوید که سایت شما با انواع مختلف مرورگرهای موبایل مانند Chrome، Safari، Firefox و Opera Mini به درستی نمایش داده می شود. تست مداوم بر روی دستگاه های مختلف برای اطمینان از سازگاری سایت با تمامی مرورگرها و اندازه های صفحه نمایش ضروری است.

اگر هنوز سایت شما پاسخگو نیاز کاربرانی که از طریق موبایل وارد سایت تان می شوند نیست می بایست بیخیال همه چیز شوید و روی قابلیت استفاده تلفن همراه سایت تان تمرکز کنید. "طراحی سایت ها از این پس باید به گونه ای باشد که هنگامی که کاربران موبایل وارد سایت ها می شوند شاهد خروجی استاندارد و قابل قبولی باشند". هنگامی که کاربر از طریق موبایل وارد سایت شما می شود چگونگی نمایش یک صفحه وب، ناوبری و اندازه متن تأثیر زیادی در درک محتوای وب سایت شما خواهد داشت و همین مسئله به یک عامل موفقیت یا شکست وب سایت شما تبدیل شده است. هنگامی که بازدیدکنندگان از طریق تلفن همراه وارد سایت شما شوند، چگونه آنچه را که نیاز دارند پیدا می‌کنند؟ پاسخ این سوال درک بهتری از ناوبری سازگار با موبایل به شما می‌دهد. ابزار Google PageSpeed Insights یک سایت برای بررسی سرعت سایت است؛ اما می‌توان با استفاده از این ابزار تشخیص داد که آن سایت برای موبایل بهینه شده است یا نه!

یک سایت موبایل فرندلی به گونه‌ای طراحی شده که در همه دستگاه‌ها به‌طور مشابه نمایش داده شود، اما ساختار و اندازه‌ها تغییر نمی‌کنند. برای مثال، اگر سایتی در نسخه دسکتاپ سه ستون داشته باشد، همان سه ستون در موبایل نیز نمایش داده می‌شود، اما در ابعاد کوچک‌تر. این نوع طراحی ممکن است برای کاربران موبایل تجربه کاربری خوبی فراهم نکند، چرا که فونت‌ها و دکمه‌ها کوچک‌تر و استفاده از آن‌ها سخت‌تر است. در مقابل، طراحی ریسپانسیو به‌طور پویا ساختار سایت را بر اساس اندازه صفحه نمایش و نوع دستگاه تغییر می‌دهد. در سایت ریسپانسیو، سه ستون در دسکتاپ ممکن است به یک ستون در موبایل تغییر کند و محتوا و تصاویر به‌طور خودکار تنظیم شوند تا تجربه بهتری برای کاربران موبایل فراهم شود.

تمام کارهایی که برای سازگاری سایت خود با موبایل انجام می‌دهید می‌تواند در قالب جذب کاربر بیشتر نتیجه دهد. گوگل می‌گوید 94 درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند « پاسخ سوالات خود را در تلفن‌های همراه خود جستجو می‌کنند»، حتی اگر به دسکتاپ دسترسی داشته باشند. Google Test تست گوگل به سرعت و به طور موثر URL سایت شما را تجزیه و تحلیل می‌کند تا مشخص کند که آیا طراحی سازگار با موبایل دارد یا خیر. در غیر این صورت اگر اینطور نباشد، می‌بایست اقدامات لازم را برای بهبود آن انجام دهید. ممکن است پاپ‌آپ‌ها در نسخه های دسکتاپ وب سایت ها عملکرد خوبی داشته باشند، اما در دستگاه های تلفن همراه رضایت کاربران را کاهش می‌دهند؛ زیرا مشاهدهٔ پاپ‌آپ‌ها در صفحه‌های کوچک‌ سخت‌تر است.

خب همانطور که می دانید ما برای هر چیزی که رو نتیجه کارمان اثرگذار است یک تست داریم. Google mobile friendly test هم برای این است که بدانیم وب سایتمان چقدر با الگوریتم موبایل فرندلی هماهنگ است. شرکت پارس اَوِستا، انتخابی ایده آل برای کسب و کارهایی است که میخواهند با اطمینان و به روز به دنیای دیجیتال وارد شوند. ما با تکیه بر سالها تجربه و تیمی حرفه ای، خدماتی فراتر از طراحی سایت را ارائه میدهیم؛ از سئو و بهینه سازی تا بازاریابی دیجیتال، همه چیز را طوری پیاده میکنیم که کسب وکار شما به بهترین شکل در فضای آنلاین دیده شود. ممکن است گوگل نحوه نمایش سایت شما در موبایل را تایید کند اما باید بررسی کنید که سایت شما در موبایل کاربران هم از تجربه کاربری و رابط کاربری مناسبی برخوردار باشد.

پس در همین جا می توانید یک نتیجه گیری داشته باشید و آن هم این که ریسپانسیو بودن سایت روی سئو شما تاثیر می گذارد. اگر میخواهید با سئو آشنا شوید مقاه سئو چیست را در وبلاگ الیت دیزاین مشاهده کنید. در این مقاله از الیت دیزاین می خواهیم بدانیم موبایل فرندلی چیست و چطور می توان ان را بر یک وب سایت اعمال کرد. اگر به رفتار روزمره خودتان و اطرافیانتان دقت کرده باشید خواهید دید که اکثر زمان خود را با موبایل صرف جستجو در اینترنت می کنند. به همین دلیل مهم است که یک وب سایت هنگام کار با موبایل نمایش و عملکرد صحیحی داشته باشد.

از آنجایی که کاربران تلفن همراه سریع به دنبال اطلاعات می گردند، اغلب از برچسب عنوان و توضیحات متا شما برای تعیین اینکه آیا باید روی لیست شما کلیک کنند یا خیر استفاده می کنند. اگر می‌خواهید با سئوی موبایل‌پسند موفق باشید، باید روی تجربه کاربر تمرکز کنید. برای حفظ سرنخ ها در سایت تلفن همراه خود، باید زمان بارگذاری سایت خود را بهبود بخشید. Google PageSpeed ​​Insights  اطلاعاتی در مورد زمان بارگذاری سایت در اختیار شما قرار می دهد. حدود یک سال بعد، در تاریخ 16 مارس 2016، گوگل اعلام کرد که در اوایل ماه مه الگوریتم موبایل فرندلی را به روز رسانی خواهد کرد.

استفاده از این ابزارها و فریم‌ورک‌ها می‌تواند به بهبود سرعت و کارایی در طراحی وبسایت ریسپانسیو کمک کند و کیفیت نهایی را افزایش دهد. در چند سال اخیر، کاربران دستگاه های موبایل روز به روز بیشتر می شوند، و حجم بالایی از سرچ های گوگل مربوط به دیوایس های موبایل است. پس باتوجه به این شرایط گوگل و سایر موتور های جستجو اهمیت ویژه ای به این موضوع میدهند. آنها میخواهند که کاربرانی که از این موتور های جستجو استفاده میکنند، کاربرانشان را راضی نگه دارند. چنانچه در فکر به روز رسانی موبایل و یا طراحی مجدد برای وب سایت شرکت خود هستید، به احتمال زیاد باید با یک توسعه‌دهنده وب واجد شرایط مشورت کنید.

هم اکنون در سطح اینترنت سایت ها و ابزار های زیادی این کار را انجام میدهند. در ویدیو بالا با این ویژگی کار کردیم و سایت واکنش گرا را از سایت غیر واکنشگرا تشخیص دادیم. به منظور دسترسی آسوده تر در هنگام نظر دهی، نام، ایمیل و وبسایت مرا در این مرورگر ذخیره کن. اگر سایت در این مرحله نمره قبولی بگیرد زمانی که لینکی از آن در نتایج جستجوی که با موبایل انجام شده است عبارت Mobile Friendly در کنار آن دیده خواهد شد. اولین طراحی وب برای موبایل زمانی است که با ابتدایی ترین توابع و ویژگی های، کوچکترین و کم قدرت ترین دستگاه ها – مانند تلفن های همراه – شروع میشود. اغلب یکی از مزایای استفاده از قالب های وردپرس جدید است که به صورت پیشفرض با ویژگی ریسپانسیو یعنی سازگار با گوشی های تلفن همراه ارائه می شود.

در یک سایت ریسپانسیو کاربر با هر دستگاهی که به سایت وارد شود محتوای سایت بهم نمی‌ریزد و با قالب‌بندی متناسب نمایش داده می‌شود. جالب است بدانید گوگل به سایتهایی که از تکنولوژی ریسپانسیو در طراحی سایت استفاده می‌کنند لقب موبایل فرندلی داده است. یکی از مسائلی که در راستای کاربر پسند بودن برای شرکت ها مهم می باشد، این است که مطالب وب سایت به بهترین شکل ممکن در دسترس تمامی کاربران قرار گیرد. از طرف دیگر با افزایش ترافیکی که وب سایت ها از سوی کاربران موبایل ها و تلفن های هوشمند میگیرند، فقط کاربر پسند بودن مطرح نیست و مسئله موبایل فرندلی بودن یک وب سایت نیز باید بررسی شود. اگر سایت شما در گوشی های هوشمند به درستی کار می کند، مخاطبان شما به احتمال زیاد محصولات شرکت شما را خریداری می کنند. یک وب‌سایت سازگار با موبایل به شما کمک می‌کند تا برای کسب‌وکارتان تبدیل‌های بیشتری کسب کنید.

سئوی موبایل و موبایل فرندلی کردن سایت بخشی جدایی ناپذیر از رشد کسب و کار آنلاین شماست. اگر می خواهید به رشد کسب و کار خود از طریق سئو کمک کنید، باید کاربرانی را که کسب و کار شما را از طریق دستگاه های موبایل جستجو می کنند فراموش نکنید. یک طرح قوی سئوی موبایل به شما کمک می کند تا به مشتریان هدف در کسب و کار خود برسید. در حالی که طراحی ریسپانسیو یک گام عالی برای ایجاد یک تجربه موبایل بهتر است، باید عناصر دیگری را به برنامه خود اضافه کنید تا اطمینان حاصل کنید که سایت شما تجربه خوبی برای کاربران موبایل به همراه دارد. اگر بخواهیم موبایل فرندلی بودن را برای وبسایت ها به زبان ساده تعبیر کنیم، به صورت زیر است.

صفحات وبسایت باید سبک و کم‌حجم باشند تا با سرعت بیشتری بارگذاری شوند و کاربران با مشکلات کندی مواجه نشوند. با همراهی ما در این مقاله نکسیلا، شما با مفهوم موبایل فرندلی آشنا می‌شوید و راهکارهای عملی برای بهبود تجربه کاربری در دستگاه‌های موبایل را فرا می‌گیرید. اکنون وقت آن رسیده است تا وب سایت یا برنامه کاربردی خود را به یک سطح بالاتر از سادگی برای کاربران موبایل خود ببرید. با افزایش تعداد کاربران موبایل و اهمیت محتوای دیجیتال، وبسایت‌ها و برنامه‌های کاربردی نیز باید بازترین دسترسی را به این دستگاه‌ها فراهم کنند. موبایل فرندلی (Mobile Friendly)  به معنای ارائه تجربه کاربری بهینه و دوستانه برای کاربران دستگاه‌های موبایل است.

موبایل فرندلی یا به انگلیسی mobile friendly به زبان ساده، یعنی این که وبسایت شما در دستگاه های تلفن همراه به خوبی نمایش داده شود. همچنین طراحی وبسایت واکنش گرا یکی از مهمترین ارکان سئو موبایل است که این امر در سال ٢٠٢٢ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و پیش بینی میشود همچنان اهمیت خود را در سال های آینده حفظ کند. شما می‌توانید به سرعت ، سایت خود را بازیابی کنید و دوباره به رتبه های بالاتر برگردید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سریع عمل کنید و سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید. اگر وب سایت شما هنوز موبایل فرندلی نشده و می خواهید خیلی زود سایت خود را با موبایل سازگار کنید همین امروز با  یک متخصص طراحی سایت و سئو در اصفهان در شرکت بهیدو تماس بگیرید. اکنون بسیاری احساس می‌کنند سایت‌هایی که محتوای باکیفیت ارائه می‌دهند، اما تجربه کاربری کمتر از حد متوسط ​​برای بازدیدکنندگان خود دارند دیگر چندان مفید نیستند.

داشتن سایتی که سازگار با موبایل نباشد به موقعیت شما در نتایج جستجو لطمه می زند و منجر به ترافیک کمتر، سرنخ کمتر و کاهش درآمد کسب و کار شما می شود. این امر به حدی حائز اهمیت شده است که الان یکی از مهمترین چک لیست های سئو در سال ٢٠٢١ موبایل فرندلی بودن است. گوگل میخواهد در کنار محتوای با کیفیت و قانع کننده، سایت هایی را به کاربران پیشنهاد بدهد که کاربران با آن راحت باشند و سایت، سایتی کاربر پسند باشد. کنجکاو هستید بدانید که چگونه انجام می شود؟ برنامه نویسی mobile first با تمام سبک های CSS، HTML و جاوا اسکریپت لازم برای کوچکترین صفحه نمایش ها آغاز می شود. چرا این مهم است؟ خب، کد لپ‌تاپ و رایانه‌های رومیزی ممکن است انیمیشن‌های بزرگ یا توابع پیچیده‌تری داشته باشد. اگر ابتدا آن کد پیچیده نوشته شود، یک دستگاه کوچکتر مانند یک گوشی هوشمند قبل از اینکه متوجه شود به هیچ کدام از آن نیاز ندارد، همه آن کد را بارگیری می کند و منجر به تجربه کاربری کندتری می شود.

فرض کنید با طراحی یک سایت موبایل فرندلی، رتبه بهتری در گوگل به دست آورده‌اید، تجربه کاربران را بهبود بخشیده‌اید و در نهایت فروش بیشتری را تجربه کرده‌اید. البته طراحی سایت مناسب به‌تنهایی نمی‌تواند برند شما را سر زبان‌ها بیندازد اما قطعا برای بهبود هویت برند لازم است. یکی از قابلیت‌هایی که سایت باید به آن مجهز شود، تطبیق با تلفن‌های همراه است. سایت‌هایی که روی دستگاه‌های هوشمند به‌سادگی بالا می‌آیند، به‌سرعت نمایش داده می‌شوند و کار با آن‌ها آسان است، قطعا این روزها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. اما این سایت‌ها دقیقا چطور طراحی می‌شوند؟ از کجا بفهمیم سایت ما چنین قابلیتی دارد؟ آیا ابزاری برای این کار وجود دارد؟ با ما همراه باشید تا به این پرسش‌ها پاسخ بدهیم. Think with Google Test My Site یکی از جدیدترین ابزارهای گوگل است که به‌صورت اختصاصی برای تست موبایل فرندلی بودن سایت‌ها توسعه یافته است.

از ابزارهایی مانند Google Mobile-Friendly Test استفاده کنید تا بررسی کنید که سایت شما واقعاً موبایل فرندلی است یا خیر. این ابزار به شما گزارش دقیقی از مشکلات موجود می دهد و کمک می کند که سایت خود را برای موبایل بهینه تر کنید. سایت شما باید به‌گونه‌ای طراحی شود که به‌طور خودکار، فونت‌ها، اندازه‌ها و طرح‌ها را مطابق صفحه نمایش دستگاه کاربر نشان دهد. شاید برای شما جالب باشد که بازاریابی محتوا چیست؟ بازاریابی محتوا یک استراتژی کلیدی در بهبود سئو است که با تولید محتوای ارزشمند و مرتبط، به بهبود رتبه سایت شما در الگوریتم‌های گوگل کمک می‌کند. نوشته وب سایت موبایل فرندلی چه تفاوتی با طراحی واکنش گرا دارد؟ اولین بار در داده پردازان راستین. ممکن است وب سایت شما موبایل فرندلی باشد، در صورتی که برای دستگاه هایی با صفحات نمایش متفاوت و کوچکتر  واکنش گرا نباشد.

بلوک‌های متن خود را کوتاه نگه دارید و در صورت لزوم آنها را با سرفصل‌ها و فهرست‌های گلوله‌دار تقسیم کنید. ردیابی خطوط متنی نزدیک به هم در صفحه نمایش های کوچک سخت است، بنابراین پاراگراف‌های بزرگ این احتمال را افزایش می‌دهند که بازدیدکنندگان شما متن صفحه را نخوانده، صفحه را ترک کنند. ۶- در مرحلهٔ بعد چک کنید سایت شما چگونه روی دستگاه‌های مختلف نمایش داده می‌شود. اما این نکته را در نظر داشته باشید که اگر گوگل سایت شما را بررسی کند باید خودتان هم به صورت دیداری تمام آیتم ها را چک کنید. همچنین ابزارهای دیگری وجود دارند که شبیه ساز موبایل هستند و در این زمینه به کمک شما می آیند. برای آشنایی بیشتر با google insights می توانید مقاله google pagespeed insights چیست را بخوانید.

در این بخش به بررسی مراحل اصلی برای تبدیل سایت خود به یک سایت موبایل فرندلی خواهیم پرداخت. این مراحل می توانند شما را در مسیر بهینه سازی سایت و بهبود تجربه کاربری برای کاربران موبایل راهنمایی کنند. سایتی که به‌سختی در گوشی‌های همراه قابل بررسی است و نمی‌توان با آن کار کرد، کاربران کمتری را در خود نگه می‌دارد. در مقابل، کاربران با سایت‌های موبایل فرندلی راحت‌تر هستند و تعامل بهتری با آن‌ها برقرار می‌کنند. سایت‌های سازگار با تلفن همراه و تبلت، برای تعامل لمسی و صفحات کوچک‌تر نسبت به لپ‌تاپ طراحی شده‌اند و از این جهت تجربه بهتری به مخاطب می‌دهند.

کاربران هنگام استفاده از سایتی که به‌خوبی در گوشی‌های هوشمند عمل می‌کند، احساس رضایت بیشتری خواهند داشت و این تجربه مثبت، تصویر بهتری از برند شما در ذهن آن‌ها ایجاد می‌کند. البته، طراحی سایت مناسب به‌تنهایی نمی‌تواند برند شما را معروف کند، اما قطعاً در بهبود و تقویت هویت برند نقش کلیدی ایفا می‌کند. به همین دلیل، در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین تغییرات در الگوریتم‌های جستجوی گوگل، “Friendly Mobile” بوده است. این الگوریتم بهینه‌سازی سایت‌ها برای تجربه کاربری موبایل را در اولویت قرار داده و سایت‌هایی که موبایل‌فرندلی نباشند، از رتبه‌های برتر جستجو دور می‌مانند. اما چرا این الگوریتم تا این حد مهم شده است؟ و چگونه می‌توانید سایت خود را با آن سازگار کنید؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد و نکات کلیدی برای بهینه‌سازی موبایلی سایت‌ها را بررسی می‌کنیم.

اگر مایل به ارزیابی تکمیلی از وب سایت سازمان خود هستید، می‌توانید با ما در شرکت طراحی سایت در شیراز تماس بگیرید. خوشحال خواهیم شد که توصیه‌ها و برآوردهایی را برای تبدیل وب سایت شما به یک ابزار تجاری کارآمد و مدرن ارائه دهیم. اگر شما صاحب یک سایت هستید و  قصد دارید با استفاده از آن کسب و کار خود را  گسترش دهید ، باید رضایت کاربران را جلب کنید. زیرا تنها رضایت کاربران است که گوگل را قانع می‌کند که سایت شما سایتی ارزشمند است و شایسه حضور در صفحهٔ نتایج جستجو است. اگر می‌خواهید بیشتر دربارهٔ خدمات سئوی این تیم حرفه‌ای بدانید با کارشناسان شرکت نبض مارکتینگ تماس بگیرید.

اما زمانی که شما یک وب‌سایت سازگار با موبایل ندارید، این کار هم به سئو و هم به درک مخاطبانتان از کسب‌وکارتان آسیب می‌زند. در واقع، 52 درصد از کاربران  به دلیل موبایل فرندلی نبودن سایت آن را ترک می کنند. گوگل ابزاری به نام page speed insights در منتشر کرده است که علاوه به بررسی سرعت و بهینه بودن صفحات به وبمستر ها کمک می‌کند تا سایتی هماهنگ با استاندارد های mobile friendly داشته باشند. کافی است به لینک فوق مراجعه کنید و آدرس صفحات سایت خود را وارد کرده و روی دکمه (TEST URL) کلیک کنید. PageSpeed Insights یکی دیگر از محصولات عالی گوگل، ابزار PageSpeed Insights است که به طور خاص فقط برای آزمایش موبایل فرندلی بودن سایت نیست، بلکه برای انجام این کار هم بسیار مفید است.

این یک اقدام بی سابقه برای گوگل بود ، زیرا قبل از این هرگز گوگل به این اندازه اطلاعیه قبلی در مورد یک به روز رسانی الگوریتم نداده بود. با تسهیل استفاده سایت‌تان در گوشی تلفن همراه، می‌توانید سهم بازار خوبی را از رقبایتان بگیرید. سایت تلفن همراه خود را طوری سازماندهی کنید تا افراد بتوانند آنچه را که نیاز دارند بدون نیاز به تایپ در قسمت جستجو پیدا کنند یا بدون پر کردن فرم تماس با شما تماس بگیرند. استفاده از هر 3 این ابزارها رایگان و ساده است، بنابراین برای بررسی سازگاری با موبایل وقت بگذارید. ۳- همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید وب‌سایت شما در دو قسمت موبایل و دسکتاپ بررسی می‌شود؛ به قسمت موبایل بروید. HTML5 به شما این امکان را می دهد تا بسیاری از اقدامات را به‌صورت آنلاین و بدون استفاده از افزونه‌های مرورگر انجام دهید.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. کلمه کلیدی شما باید در جلوی برچسب عنوان ظاهر شود، بنابراین مخاطبان شما بدانند که فهرست شما با عبارت جستجوی آنها مرتبط است. برچسب عنوان شما باید توصیفی باشد و مخاطبان خود را در مورد آنچه در صفحه شما پیدا می کنند مطلع کند. برچسب های عنوانبرچسب های عنوان  اولین چیزی است که مخاطب شما در نتایج جستجو می بیند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL صفحه ای را که می خواهید بررسی کنید وارد کنید و روی “Test URL” کلیک کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره ریسپانسیو می توانید مقاله ریسپانسیو چیست را مطالعه کنید. لایت هاوس (Lighthouse) ابزاری اپن سورس از گوگل است که برای سنجش عملکرد و تجربه کاربری سایت شما طراحی شده است. شما می‌توانید با وارد کردن آدرس سایت خود، این ابزار را برای بررسی سایت در شرایط شبیه‌سازی‌شده به کار بگیرید. این ابزار یکی از جامع‌ترین راه‌ها برای بررسی سازگاری سایت با موبایل است. تکنولوژی AMP (Accelerated Mobile Pages) یکی از روش‌های کارآمد برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت در دستگاه‌های موبایل است.

برای اهداف کلیک خور در سایت مثل پیوندها، دکمه ها و غیره باید فضای کافی برای کلیک کردن قرار داده شود. ۲- آدرس سایت خود را در Testing bar نوشته و روی Test URL button کلیک کنید. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به الیت دیزاین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. همچنین باید مطمئن شوید که پاپ آپ شما، راه آسانی را برای خلاص شدن از شر آنها نمایش می دهد، مانند یک “x” برجسته در بالا. اما ابزار های آنلاینی نیز در این زمینه کار میکنند، ما اینجا به چند تا از این ابزار ها اشاره میکنیم.

MobiReady ابزار یک ابزار عالی برای کسانی است که ترجیح می‌دهند اطلاعات را به صورت بصری دریافت کنند. هنگامی که URL وب‌سایت خود را وارد کردید، می‌توانید ببینید که سایت دقیقاً چگونه در دستگاه‌های مختلف از جمله تلفن‌های همراه سطح بالا، متوسط و پایین و همچنین دسکتاپ ظاهر می‌شود. اگر نیاز به بهبود و تغییرات دارید، لیست دقیقی که پس از آزمایش دریافت می‌کنید به شما اطلاع می‌دهد که چه چیزی باید اصلاح شود. حالا که با معنای سایت موبایل فرندلی و دلیل اهمیت آن آشنا شدید در ادامه چند نکتهٔ مهم را که باید در طراحی یک سایت سازگار با موبایل رعایت کنید به شما می‌گوییم. موبایل فرندلی بودن یک سایت ب این معنا است که آن سایت سازگار با موبایل طراحی شده باشد. چرا؟ چون همان‌طور که می‌دانید صفحهٔ موبایل از صفحه کامپیوتر یا لپ تاپ بسیار کوچک‌تر است؛ پس طبیعتا ظاهر سایت نیز باید در این دستگاه‌ها از یکدیگر متفاوت باشد.

شاید دانستن اینکه دیجیتال مارکتینگ چیست؟ به شما در بهینه سازی محتوا برای الگوریتم‌های گوگل کمک کند. در طراحی وب واکنش گرا، یک وب سایت را که بر روی سایز حساس می باشد و نسبت به آن واکنش نشان میدهد. اگر می خواهید در سئوی موبایل موفق باشید، هنگام استفاده از پاپ آپ ها در صفحه خود احتیاط کنید. پاپ آپ ها به طور موثر به جلب توجه مخاطبان شما کمک می کند و آنها را وادار می کند تا به اطلاعات حیاتی که می خواهید به اشتراک بگذارید نگاه کنند. چه برای ثبت نام چه برای دریافت ایمیل یا دانلود محتوای رایگان، بسیاری از شرکت ها از پنجره های بازشو استفاده می کنند تا توجه کاربر را به سمت اقدامی که می خواهید انجام دهند جلب کنند. حتی گوگل در بخش ابزار سرچ کنسول نیز، یک آپشن به نام موبایل فرندلی بودن نیز دارد.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/