سئو چیست ویکی پدیا
سئو چیست و چه کاربردی دارد SEO چیست؟
کاپریلا با بهرهگیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبطترین تبلیغات هدفمند کلیدواژهای را با توجه به کمپینهای فعال کسب و کار به کاربران نمایش میدهد. این پلتفرم با شبکهای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجارهای همکاری میکند. حقیقت اینه هنوز هیچ شرکتی در زمینه سئو نتوانسته روش قیمت گذاری دقیقی رو تعیین کنه حتی شرکت های سئوی مطرح جهان هم با استفاده از تکنیک هایی که در ادامه می گم قیمت سئو و بهینه سازی یک سایت رو مشخص می کنند. گوگل ادوردز یا به انگلیسی Google Adwords یک سرویس از موتور جستجوی گوگل است که با استفاده از آن می توانید با پرداخت هزینه در رتبه های مختلف گوگل قرار بگیرید. این هم یکی دیگر از دلایل بسیار مهمی است که سایت ها دوست دارند در نتایج طبیعی گوگل حضور داشته باشند تا اینکه بابت اون هزینه پرداخت کنند و نتیجه چندان جالبی هم دریافت نکنند. این میتونه موقع ایجاد محتوا به شما کمک کنه تا بفهمید کدوم موجودیتها به موضوعات مربوط میشن.
حتماً در کل محتوای خود از مترادفهای کلمه کلیدی هدف استفاده کنید. این کار می تونه به صفحه شما برای انواع روشهای جستجوی کلمات کلیدی مختلف کمک کنه. ابزارهای کلمات کلیدی می تونن به شما کمک کنن تا بفهمید که چند نفر در جستجوی هر کلمه کلیدی هستن و رتبهبندی در صفحه اول گوگل برای اون کلمه یا عبارت چقدر دشوار خواهد بود. به عبارتی، این ابزارها به شما در انتخاب بهترین کلمات کلیدی از لیستتون کمک میکنن. مثلا، برای کلمه کلیدی “آموزش سئو” 288 میلیون نتیجه در وب وجود داره، بنابراین گوگل فقط صفحاتی که خیلی مرتبط هستن رو نشون نمیده.
بسیاری از متخصصان بر این باورند که گوگل، انتیتی را از سال 2019 با جدیت در فرایند رتبهبندی اجرا کردهاست. با رابطه Entity و الگوریتمهای گوگل پایینتر آشنا میشوید و میبینید که در دنیای جدید سئو، وبسایتها بر اساس معنا و مفهوم رتبهبندی میشود.در یک نگاه کلی، گوگل در وهله اول از موجودیتها برای درک نیت کاربر (User Intent) استفاده میکند. سپس صفحاتی را به کاربر نشان میدهد که بر اساس انتیتیهای محتوای آنها، به این نتیجه رسیده که مفیدترین نتیجه برای این کوئری است.بهاینترتیب، سئوی مبتنی بر انتیتی، میتواند ترافیک ورودی وبسایت را نیز افزایش دهد. نکته طلایی این موضوع این است که صفحه شما، نزدیکترین ارتباط را با درخواست کاربر دارد. بنابراین نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالا و نرخ پرش (Bounce Rate) پایین خواهد رفت. این کلمات باید با دقت انتخاب شده و به درستی در متن و تیترها جایگذاری شوند.
همواره یک سری از قوانین و الگوریتمهای گوگل هستند که متخصصان این امر آنها را جمعآوری کرده و بعد از آزمون و خطا، توانستهاند از گوگل تایید بگیرند. بنابراین بهتر است که شما نیز این قوانین را آموزش دیده و آنها را پیادهسازی کنید؛ سپس میتوانید دانش خود را بروز نمایید. یادگیری اینکه سئو چیست یک پروسه طولانی مدت است اما در این بخش از مقاله ما قصد داریم تا مراحل یادگیری سئو را به طور مختصر و کوتاه با شما بررسی کنیم. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی میتوانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژههای بزرگ. انتیتی (Entity) در سئو، یک مفهوم مستقل است که در کنار مفاهیم مرتبط با خودش قرار میگیرد تا جزئیات آن برای گوگل کاملاً شفاف باشد. قدم اول این است که سعی کنید از زوایای مختلف به مفهوم مدنظرتان فکر کنید و ببینید این انتیتی، با چه مفاهیمی دیگری در ذهنتان همراه است.
برای بهبود سئو هر چقدر که تولید محتوا و مقالات شما بیشتر شود به ازای کلمات کلیدی بیشتری دیده می شوید و این افزایش بازدید تاثر مثبتی روی صفحات اصلی وبسایت شما می گذارد. به این دلیل که خزنده ها و ربات های آنالیز هر لحظه ای که وبسایت را بررسی میکنند کلمات بیشتری را می یابند. باتوجه به این آمار به راحتی میتوان اهمیت و ضرورت این روش را متوجه شد. زیرا به شما کمک میکند سایتتان را به صفحه اول نتایج برسانید و بازدید بیشتری کسب کنید، کاربر بیشتری وارد سایت شود، حتی در تبدیل کاربر ورودی به مشتری و افزایش درآمد شما نیز نقش دارد. از دیگر دلایل اهمیت توجه ویژه به بهینه سازی، بهبود عملکرد، سرعت و کمک به افزایش جذابیت بصری و گرافیکی آن است.
به عنوان مثال، اگر در یک مقاله ۱۰۰۰ کلمهای، کلمه کلیدی ۱۰ بار تکرار شود، چگالی آن ۱ درصد خواهد بود. بیشترین بخش از ترافیک ورودی وب سایتها از طریق موتورهای جستوجو تامین میشود؛ این جمله به تنهایی میتواند اهمیت SEO را نشان دهد. بر اساس آمارهای اخیر، حدود 68 درصد از تمامی تجربیات آنلاین با یک جستوجو در موتورهای جستوجو آغاز میشود و گوگل با بیش از 90 درصد، بیشترین سهم بازار جهانی را در اختیار دارد. باایناوصاف، بهتر است سایتهای برای سازگاری با جستجوی صوتی رو کلمات کلیدی طولانی (لانگ تِیل) و محاورهای تمرکز کنند. باتوجهبه تغییر دائمی دنیای دیجیتال مارکتینگ، اطلاع از جدیدترین ترندهای سئو و تطبیق با آنها اهمیت بسیاری دارد.
سئو چیست؟ سئو مخفف Search Engine Optimization و به معنی بهینهسازی موتور جستجو است (منظور، بهینهسازی سایت از دید موتور جستجو هست). سرمایه گذاری بر روی سئو، یکی از پیش نیازهای موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی است. سایت بدون سئو، مانند یک فروشگاه بسیار شیک با امکاناتی کم نظیر میباشد که در وسط کویر خشک ساخته شده است. اهمیتی ندارد که این فروشگاه به چه میزان اجناس با کیفیت و یا ارزانی ارائه میدهد.زیرا هیچ وقت توسط مردم و مشتریان دیده نخواهد شد. سئو سایت مشابه این است که بخواهیم این فروشگاه را در شلوغترین و پررونقترین بازار شهر افتتاح کنیم.
استراتژی ما در سئو براساس شناخت ما از مخاطب و تحلیل رقبا شکل میگیرد. براساس موضوعات هدف خود و ادبیات کاربران عبارات کلیدی هدف را شناسایی میکنیم و با توجه به وضعیت رقبای خود و نقاط ظعف و قوت آنها یک برنامه ی اجرایی برای هدف گذاری و تولید محتوا در نظر میگریم. مطالعه نقطه نظرات متخصصین در پاسخ به سوال سئو چیست مجموعه ای از اطلاعات و داده های تخصصی را در اختیار ما قرار میدهد ولی نتیجه گیری از آن و دستیابی به یک استراتژی کاربردی کمی پیچیده بنظر میرسد. ویدئو زیر ارائه مهندس امین اسماعیلی در سیزدهمین دورهمی کندو است که فرآیند یادگیری سئو از داده تا دانایی را به خوبی تشریح کرده است. در این ویدئو تعاریف متخصصین سئو از این مفهوم به عنوان اطلاعات اولیه به کار گرفته شده است.
هر SERP منحصر به فرد است، حتی برای جستجوهایی که در یک موتوجستجو با استفاده از کلمات کلیدی یا عبارت های جستجوی مشابه انجام می شود. دلیل این مسئله عواملی مثل مکان فیزیکی کاربر، تاریخچه بازدید، و تنظیمات مرورگر است که باعث میشود هیچ گاه صفحات نتایج یکسان نباشند. میلیون ها صفحه در وب وجود دارد، اما هیچ کدام برای بازاریابان دیجیتال مهمتر از صفحات نتایج یا SERP ها نیستند. متخصصان سئو و sem و PPC تمام تلاششان این است که سایت موردنظرشان بهترین وضعیت و رتبه را در serp داشته باشد. به این معنی که علاوه بر رتبه خوب، بطور مناسب و جذاب در نتایج نمایش داده شوند بطوری که از سایر وبسایتها متمایز و حتی الامکان بهتر باشند.
بعد از گسترش و پیشرفت موتورهای جستجوگر و فضای اینترنت، سئو برای دیده شدن بیشتر وبسایت ها کار خود را آغاز کرد. با گسترش و توسعه رتبه بندی صفحات وب سایت به وسیله موتورهای جستجوگر جدید، سئوکاران و متخصصین این حوزه به دنبال راهکارهایی برای تأثیر پذیری بیشتر در رتبه بندی موتورهای جستجو با کمک گرفتن از روشهای اخلاقی یا غیر اخلاقی بودند. اینکه وبسایت شما عملکرد مناسبتری طبق استانداردهای موتورهای جستجوگر داشته باشد و همچنین بازدیدکنندگان و کاربران بیشتری را به خود جذب کند باید از سئو استفاده کند. فاکتورها و معیارهای بسیار زیادی برای سئو یک سایت وجود دارد که کاربران میتوانند از آنها استفاده کنند. این معیارها از کلید واژههای مهم استفاده شده در محتوا و متن گرفته تا لینکهای ورودی و خروجی و ساختار آن و….
بهینهسازی URL، فرآیندی است که به منظور بهبود ساختار و محتوای URL صفحات وب برای موتورهای جستجو مانند گوگل انجام میشود. این کار به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای صفحات شما را بهتر درک کنند و در نتیجه، رتبه بالاتری در نتایج جستجو به آنها میدهند. لینک سازی، یکی از مهمترین و کلیدیترین فاکتورها در سئو و بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو به شمار میرود. این فرآیند شامل دریافت بک لینک از سایر وبسایتهای معتبر و مرتبط به صفحه یا صفحات وبسایت شما میشود. بهعبارتدیگر، سئو کلاه سیاه روشی غیرقانونی است که به هدف بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجویی به هر قیمتی انجام میشود.
وقتی خوب کار کردی و خوب نفوذ کردی میبینی که سئو همینه، سئو یه جنگه که باید پیروزش باشی. تا بستر مناسب نداشته باشی و نتونی به لحاظ سرعت، پایداری و خوانایی محتوا قدرت بگیری، بهتره که وارد جنگ خارجی نشی چون برات گرون تموم میشه و در نهایت ممکنه با کلی هزینه پایان خوشی نداشته باشه. مولوی داستانی دارد با عنوان فیل، و ماجرایش این است که فیلی در تاریکی به شهری آورده شد. و چون فیل از آتش می ترسید، قرار شد تعدادی، در تاریکی بروند و بعد بیایند و به بقیه هم بگویند که فیل چیست و چون است. و آنگاه که بیرون شدند، هر یک چیزی گفت، یکی گفت فیل را بادبزنی دریافته (آنکه بر گوش فیل دست کشیده بود) و دیگری فیل را طنابی دانسته بود (آنکه از دم فیل آویزان شده بود) و دیگر فیل را ستونی یافته بود (آنکه پای فیل را در آغوش کشیده بود). سئو مفهومی به ظاهر ساده است ولی در بیان آن پیچیدگی های بسیاری وجود دارد.
اگر در این دوره وبسایت شما بتواند ورودی و ترافیک مناسبی دریافت کند و بانس ریت پایینی داشته باشند امکان دارد که بعد از تمام شدن این دوره افت کمی در رتبه بندی موتورهای جستجو داشته باشد. اما در مقابل اگر وبسایت شما بانس ریت بالا و ترافیک ورودی پایینی داشته باشد با افت رتبه بسیار شدیدی در پایان دوره مواجه میشود. به این معنا که محتواهایی که به تازگی منتشر شدهاند در اول لیست نمایش قرار میگیرند و محتواهای قدیمیتر به ترتیب با توجه به زمان انتشار آنها در لیست نمایش حضور پیدا می کنند. تنها کاری که این افراد انجام میدهند این است که اصول و استانداردهای گوگل را رعایت میکنند و متناسب با کیفیت عملکردشان به صورت رایگان و بدون هیچ هزینهای جایگاه و رتبهای در صفحات نمایش موتورهای جستجو به دست میآورند. تبلیغات گوگل در واقع به این معنی است که وب سایت شما در صفحه اول گوگل به نمایش گذاشته میشود و بابت آن شما هیچ گونه هزینهای پرداخت نمیکنید؛ اما با هر کیلکی که بر روی لینک سایت شما در صفحه اول گوگل می شود، هزینهای از شما کسر خواهد شد.
ما در سایت کدُ سئو برای پیدا کردن سایت های از دسترس خارح شده از سایت های و استفاده می کنیم. حالا بماند که تاسیس یک مغازه در باراز تهران چند میلیارد هزینه دارد و برای پاسخگویی به 10 هزار مشتری در روز شما بیش از 50 کارمند لازم دارید. اما با تاسیس یک سایت فروشگاهی خوب و کار آمد و انجام سئو سایت و رساندن آن به صفحه اول گوگل می توانید اندازه همان مغازه در بازار تهران مشتری داشته باشید. کلمه انگلیسی SEO مخفف Search Engine Optimization است که در فارسی به آن، سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو گفته می شود. در واقع نمیشه در اینجا به تفصل بیان کرد که کنسول جستجوی گوگل چه امکانات وسیعی در اختیارتون میذاره.
به بیان سادهتر منظور از Social Signal بازخوردهایی است که کاربران شبکههای اجتماعی در مورد محتوایی که در وبسایت شما قرار گرفته شده است از خود نشان می دهند. امروزه مدیران وب سایت ها و صاحبان فروشگاههای آنلاین به این موضوع اطمینان دارند که موتورهای جستجوی نظیر گوگل یکی از بزرگترین، معتبرترین و ارزانترین مسیرهای ورود به یک سایت برای کاربران و بازدیدکنندگان محسوب میشود. از همین رو آشنایی با سئو و به طور کلی فلسفه آن موضوعی نیست که تنها برای برنامه نویسان و یا طراحان وب سایت جالب باشد و یا تنها به آنها اختصاص داشته باشد. به این صورت که کاربران بهترین نتایج مرتبط با موضوعی که سرچ کردهاند را پیدا میکنند. اگر موتور جستجویی که آنها از آن استفاده میکنند قابل اعتماد باشد به وسیله الگوریتمهای خود صفحاتی که بیشترین ارتباط موضوعی را با کلید واژه سرچ شده توسط کاربر دارد به او نشان میدهد.
این زبان به توسعه دهندگان دنیای وب این اجازه را میدهد تا تغییراتی در ظاهر صفحات وب سایت خود به وجود بیاورد. این تغییرات شامل تغییر اندازه فونت و نوع آن، تغییر سایز، تغییر رنگ و تغییر در عناصری مانند رنگ متن و رنگ لینکها و… میشود. حال تصور کنید شما مقالات بسیار متعددی دارید و تمامی مقالات به یکدیگر لینک شدهاند، شبیه به یک دایره تارعنکبوتی گونه میشود که تمامی مطالب وب سایت شما با چندین رشته به یکدیگر متصل شدهاند؛ و این از نظر گوگل بسیار مورد پسند است. این در راستای همان سئوی معنایی است؛ زیرا گوگل و رباتهای آن به راحتی درک میکنند که معنای وبسایت شما از نظر کاربر انسانی چگونه است. البته باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که شما میتوانید با استفاده از ابزاری به نام گوگل آنالیتیکس نرخ تبدیل وب سایت خود را مشاهده کنید.
این اهداف خاص و مشخص میتوانند شامل ثبت نام کاربر، عضویت در سایت و یا خرید محصولات باشد . از آنجایی که دنیای اینترنت روی پروتکل http اجرا میشود و مشخص میکند url چگونه باید به کار خود ادامه دهد. این نوع ریدایرکت به این معنا است که آدرسی که موتورهای جستجو و کاربران به دنبال آن هستند بر روی آدرس دیگری در http نسخه ۱.۱ پیدا شده است. این نوع ریدایرکت به موتورهای جستجو و کاربران آن میگوید که آدرسی که مدنظر آنها است به صورت موقتی به یک آدرس جدید منتقل شده است و باید برای مراجعات بعدی خود از url اصلی استفاده کنند. این ریدایرکت که از معمولترین انواع دایرکت است، معمولاً برای انتقال دائمی یک url به url جدید از آن مورد استفاده میشود. این ریدایرکت به موتورهای جستجو و همچنین به کاربرانی که به سایت شما مراجعه میکنند، می گوید که آدرس مد نظر آنها برای همیشه به یک آدرس جدید منتقل شده است؛ در نتیجه باید در دفعات بعدی از آدرس جدید استفاده نمایید.
اگر استفاده از کلمات کلیدی در هر ۱۰۰ کلمه، به ساختار و خوانایی مقاله لطمهای نمیزند و حس اسپم بودن به مخاطب القا نمیکند، میتوانید از آنها استفاده کنید. همچنین، توصیه میشود از عبارات کلیدی طولانی، کلمات همخانواده و مترادفهای کلمات کلیدی نیز استفاده کنید. در حالی که تبلیغات دیجیتال، شبکههای اجتماعی و پلتفرمهای آنلاین دیگر نیز توانایی جذب ترافیک را دارند، هیچ یک به اندازه موتورهای جستوجو تاثیرگذار نیستند. در واقع، بیش از 50 درصد از کل ترافیک وب سایتها از جست و جوهای ارگانیک نشات میگیرد. این در حالی است که رسانههای اجتماعی تنها 5 الی 10 درصد ترافیک را تامین میکنند.
تمامی مواردی که آموزش میبینید را در وبلاگها و یا وب سایت هایی که به صورت آزمایشی میسازید تمرین کنید و تاثیر هر روش را مورد بررسی و تحقیق قرار دهید تا بتوانید بهترین روش انجام سئو را یاد بگیرید. برای اینکه بیشتر با این موارد آشنا شوید بهتر است مقاله یادگیری سئو را مطالعه کنید تا با پیش نیازهای یادگیری سئو بیشتر آشنا شوید. در گذشته که تعداد سایتها کمتر بود، موتورهای جستجو با معیارهایی مانند سرعت بارگذاری، عنوانهای مناسب و محتوای استاندارد و... اما به تدریج تمام این فاکتورها به صورت پیش فرض در میان سایتها رعایت شد و گوگل نیاز به فاکتورهایی جدید برای ارزیابی آنها داشت. بنابراین همیشه الگوریتمها و معیارهایی جدید برای سئو سایتها در نظر میگیرد.
اگر شما در بهترین نقطه بازار تهران مغازه ای بزنید و روزی بیش از 10 هزار نفر مراجعه کننده داشته باشید، تازه توانسته اید به اندازه این سایت مخاطب کسب کنید. به عبارت دیگر 900 هزار نفر در 3 ماه گذشته برای خرید محصولاتشان به این سایت فروشگاهی مراجعه کرده اند. در این بخش از آموزش سئو، مهمترین اصول اولیه سئو فنی Technical SEO رو برای شما تشریح میکنیم. پس اگه سایتی با تصاویر زیاد راه اندازی میکنید، رعایت اصول اولیه سئو برای تصاویر خیلی مهم هست. در غیر اینصورت، Google سخت خواهد فهمید که سایت شما و مطالبتون درباره چیه. بنابراین گوگل به نام فایل، متن جایگزین (alt) و عنوان شما تکیه میکنه تا متوجه بشه که یک تصویر درباره چه موضوعی هستش.
این اطلاعات شامل عنوان صفحه، توضیحات مختصر درباره محتوای صفحه، کلمات کلیدی و نوع محتوا (ویدئو یا مقاله) میشود. ارائه محتوای خوب و باکیفیت، باعث جذب کاربران و افزایش بازدید صفحات شما میشود که در نتیجه بهبود رتبه صفحات در نتایج جستجو را آسانتر میکند. بک لینک، لینک هایی هستند که از یک سایت به سایت دیگری با دامنه متفاوت اشاره میکنند. اگر قصد دارید در سئو سایت موفق عمل کنید باید بدانید که یکی از مهمترین فاکتورها همین بک لینک ها هستند. از نظر اهمیتی که برای کاربر دارند، مسیری را ایجاد میکنند تا کاربر به سایر سایتها و منابع اطلاعاتی با موضوعات مشابه دسترسی پیدا کند.
به عبارت دیگر، با استفاده از سئو تکنیکال امکان دسترسی، کرولینگ، تفسیر و ایندکس کردن سایت بدون کوچک ترین مشکلی برای موتورهای جستجو فراهم می شود. و شکی نیست که تولید محتوای عالی می تونه به بهبود رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل کمک کنه. تمام این عبارتها به این معنی هستن که یک سایت رو از دید موتور جستجو بهینه کنیم. یعنی روی سایت کارهایی انجام بدیم که وقتی کاربران کلمات کلیدی مرتبط با سایت ما رو جستجو میکنن، موتور جستجو سایت ما رو در نتایج برتر برای اونها نمایش بده. باید بدانید که اگر بهترین سایت را هم از نظر امکانات و رابط کاربری طراحی کنید ولی آن را سئو نکرده باشید، در نهایت نمیتوانید کاربران را به سایت خود جذب کنید. بر این اساس ممکن است علیرغم طراحی خوب و با کیفیت سایتتان با شکست مواجه شوید.
امروزه تمامی موتورهای جستوجو، به ویژه گوگل، تمرکز اصلی خود را بر ارائه دقیقترین و مرتبطترین نتایج به کاربران قرار دادهاند. به همین دلیل، این موتورهای جستوجو با به روزرسانی مداوم الگوریتمهای خود، به طور پیوسته تلاش میکنند تا تجربه کاربری بهتری را فراهم کنند و نیازهای کاربران را به بهترین شکل پاسخ دهند. اعتبار صفحه یا Page Authority مانند اعتبار دامنه یک امتیاز برای وب سایتهای مختلف در رتبه بندی موتور جستجو میباشد که به وسیله شرکت نرم افزاری ماز به وجود آمده است. اما تفاوتی که اعتبار صفحه با اعتبار دامنه دارد این است که اعتبار صفحه پیش بینی میکند یک صفحه از یک وب سایت چه رتبه ای را در صفحات نتایج موتورهای جستجو به دست می آورد. عبارت Zombie Pages یا صفحات زامبی بیشتر به صفحاتی از یک وب سایت گفته میشود که نه زندهاند نه مرده. در حقیقت زامبی پیج ها در یک سایت هیچ تاثیری بر روی وبسایت ندارند.
با این حال، ویکیپدیا اجازه نمیده مطالبی با اهداف تبلیغاتی در اون درج بشه. همچنین، همه لینکهای خارجی به عنوان “نوفالو” برچسبگذاری میشن، که یعنی به سئو کمکی نمیکنن. به بیان دیگر، ما مدرسۀ بهروز و آنلاین تبلیغات و بازاریابی هستیم و هدفمان آگاهیبخشی، آموزش و تحلیل تبلیغات و بازاریابی به زبانی ساده است. بنابراین، فرض کنید شما صاحب یک رستوران هستید، سئو محلی تضمین میکند که وقتی مردم منطقۀ شما دنبال بهترین رستورانهای شهر میگردند، با سایت شما روبهرو شوند. اهمیت سئو محلی در حال افزایش است؛ زیرا افراد بیشتری از دستگاههای تلفن همراه برای جستوجو استفاده میکنند.
به مراحلی که در بالا برای تبدیل شدن به کارشناس سئوی حرفهای ذکر کردیم، باید پیگیری موضوعات روز دنیای سئو و آخرین بهروزرسانیهای الگوریتمها و فاکتورهای رتبهبندی گوگل را هم اضافه کنیم. فراموش نکنید که سئوی وبسایت عملی پویاست و باید دائما در حال یادگیری و آزمون و خطای نکات جدید باشید. «NAP» مخفف «نام (Name)، آدرس (Address) و شماره تماس (Phone Number)» است. منظور از NAP Citation در سئوی محلی که میتوان آن را بهصورت «نقلقولهای NAP» ترجمه کرد، هر محلی در سطح وب است که نام، آدرس، و شماره تماس کسب و کار شما در آنها ذکر میشود. این محلها میتوانند وبسایتهای دیگر، فهرستهای راهنمای کسب و کار، پروفایل شبکههای اجتماعی و وبسایتهای ثبت بازخورد باشند.
انتیتی به عناصر خاص و منحصربهفردی اشاره دارد که بهصورت مستقل قابل شناسایی است. اما به شناسایی رابطه بین انتیتیها اشاره دارد.LSI (Latent Semantic Indexing) روشی است که از تکنیکهای ریاضی برای پیدا کردن روابط بین کلمات و مفاهیم در یک متن استفاده میکند. LSI هم به موتورهای جستجو کمک میکند که معنای نهفته در یک متن را درک کند.LSI به روابط مفاهیم اشاره دارد و انتیتی، خودِ آن مفهوم است. Entity و LSI هر دو برای بهبود درک موتورهای جستجو بسیار کاربرد است. LSI به درک روابط بین کلمات کمک میکند و Entity به شناسایی موجودیتهای خاص. سئو به بهبود رتبهبندی سایت در نتایج جستوجو کمک میکند که باعث میشود سایت شما توسط کاربران بیشتری دیده شود.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/